Alla inlägg under mars 2013

Av nathalie moback - 30 mars 2013 11:21

Idag blir det vilodag för hjärtat! =) Jag ska vara/är hundvakt åt söötaste Hardy idag och sen ska det fixas massa "påsksaker" så då hinner vi inte till stallet men det tas igen imorgon! :D Skönt att vara lite ledig från stallet då min hand gör så ont sen ja ramla av xd! :( ( jaa jag ramlade av för första gången för några dagar sen ;) men red barbacka och hon vart rädd och gjorde en helvändning så fort att jag inte ens märkte att jag hade ramlat av förns jag var på marken :P så tror att de flesta hade ramlat av där , men sen är hon så jäääkla pigg också så det hjälpte ju inte :P Men hoppade iaf upp sen igen! :) ingen större fara och Sandy blev själv lite rädd när ja ramla men sen stod hon bara där hahha :P

 Blir lite bilder på Hardy! :D :D <3

                                                        Glad påsk på er! :D

 

Av nathalie moback - 30 mars 2013 11:10

Igår var vi på trav och kollade när Mellis tävlade :) super kul! :) Blev några bilder :) åhh det var jättesöta shettisar som små barn körde omkring! asgulligt!! :D :D

Efter det åkte vi till stallet och mocka,fixa höet och sopa, innan Mellis kom och då blev det lite mys med honom.

Sen blev det som vanligt lite tömkörning! =) Har en vääääldigt pigg häst nu när hon bara blir tömkörd, ska testa köra henne snart( ja inte jag då jag inte kan köra men jag ska vara med ;) hehe ) ( om några veckor) då det har blivit ridförbud på henne nu då hennes rygg inte är okej! :( nu kan väl max små barn rida henne men jag har satt helt ridförbud på henne för vill inte äventyra hennes rygg i onödan! :( så förhoppningsvis blir det körning och bygga upp muskler och spec få ordning på hennes rygg!

ps. Mellis är nr 3 :)

             


Av nathalie moback - 30 mars 2013 11:05

I torsdags tömkörde jag ELLER jaa det var typ Sebban som tömkörde och jag joggade bredvid hahaha :P Först ville han inte tömköra men sen tog han tömmarna själv :) fast det var väl mest för att vi gick i nerförsbacke och det var halt och jag hade tömmarna i ena handen och gick och prata i telefon och flåsa som en galning xd hahah! Fast han tömkörde henne hela vägen endå! :D

 


Av nathalie moback - 25 mars 2013 21:31

Idag testa jag rida barbacka, och i början gick hon stel som en pinne och sakta,sakta men efter ett tag så ökade skritten och då var det som om sträckningen "släppte" lite och hon ville gå fortare och längre och kändes bättre i kroppen och hon såg verkligen ut att njuta av turen :) ska börja lite försiktigt nu med barbacka turer :) Guuud vad skönt att hon blir bättre för varje dag!! :) (Y) På fredag blir det trav på sundbyholm för Mellis ska tävla! :D Kuul! :D

Guud vad jag är käär i min flicka! :D vet att ja tjatar om det men det är typ som en känsla jag får varje gång jag ser henne som gör att jag typ dör av lycka och bara vill stå och krama och pussa ihjäl henne!!!! :D :D :D <3 <3

                         Fick mamma att testa rida lite barbacka, vilket hon inte gjort sen hon var typ 17 :o haha men hon tyckte endå att det var skiit kul tror jag ;) hon såg iaf väldigt glad och nöjd ut ;) :D         Vet att man knappt ser vad det är på bilden men det är faktiskt en räv på stenen :D sen såg vi också två assöta svanar som flög förbi typ precis över oss :D såklart hann varken jag eller mamma ta kort :P men såå fiina :) Sandy brydde sig inte ett dugg om de :P :)  

En nöjd flicka efter dagens tur! :D <3    


Av nathalie moback - 24 mars 2013 21:14

 Blev tömkörning med "tyngd" dvs Fille idag :) gick toppen bra och sandy visade inga tecken på att ha ont ( för ett tag sen när fille red barbacka för att testa så böjde hon hela ryggen och gick som en banan) så det var skiit kul att se att hon gick "normalt" idag och ville bara forstätta gå när vi vände hemåt!! Äntligen börjar hon bli lite bättre!! :D (Y)

mamma gick såklart med Mellis ;) och han var väldigt pigg idag och ville bråka och testa lite men duktig som sandy är brydde hon sig inte och gick bara på :) men suuper mysigt väder och superduperdunder duktig häst min flicka är!! :D :D

                           

Av nathalie moback - 23 mars 2013 20:52

Idag blev det tömkörning i skogen :) och mamma gick med Mellis som vanligt :P  Gick toppen bra och hon lyssnar verkligen super bra! Skenade till och med hästar ( i en hage) precis bredvid där vi gick men hon brydde sig inte ( för några månader sen hade hon också skenat och varit en vilding om hon såg någon annan springa) och så såg vi rådjur i skogen och Mellis blev livrädd och blåste upp sig och gick runt i cirklar och höll på , men Sandy bara stod där! :D

Super kul att vi har kommit så långt tsm! :D

såklart blev det bilder, sa till mig själv innan att ta max 5 kort men eller hur? trodde jag på det själv eller !?  Jag kan verkligen inte låta bli att ta kort på min plutt :D :D men så är hon ju finast också ;) :D

    Vänta på mellis och mamma ;)              Mellis såg rådjuren ;)         och sandy bara vänta på att få fortsätta gå  ;) :)                          


Av nathalie moback - 22 mars 2013 23:55

Idag så blev det tömkörning igen :) Saaatan vad fort vi gick :O märks att man har en pigg häst :) till och med mamma som brukar ligga hundra meter framför låg typ hundra meter bakom istället ;) haha men gud vad skönt det var för Sandy att få sträcka ut sig :D  efteråt så smörjde jag in henne med liniment och arnika gel  som jag ska börja smörja in henne med varje dag och se om det hjälper något mot hennes rygg :) :)


                                              

Av nathalie moback - 21 mars 2013 21:58

Idag blev det 1 timmes skogspromenad med hjärtat och Mellis innan Ture kom och skodde :) snacka om att jag och mamma var döda efteråt ;) men kuul var det endå :)

Efter stallet åkte vi till hööks som öppnade idag!! Var faktiskt mysigt och skitfint där tyckte jag!!! Askul att de har öppnat här i eskilstuna och att det ligger precis på vägen till stallet ;) :D

Köpte lite saker ( ville bara ha en grön grimma men vart tre ;D ) Den svarta hette disco grimma och hade världens mysigaste ludd^^ och de andra var gröna vilket är världens fiiinaste färg ;) :D :D

                         

 kastar in två bilder på mina sovkompisar också :D ^^

   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards