Direktlänk till inlägg 13 juli 2014

veckan =)

Av nathalie moback - 13 juli 2014 17:01

Puuuh! Har varit fullt hela veckan men på bästa sätt såklart ;)


i måndags åkte vi ut till stallet på morgonen och mockade o fixa stallet & sen åkte vi med Mellis som tävla :D Efter det var det bara hem fort och äta innan vi åkte tillbaka t stallet och började lasta höet som skulle in :) Sen ta in hästarna och skulle ha kört Sandy men hon hade såklart tappat en framsko så blev lite mys ist :)

     

I tisdags mockade vi och fixa stallet igen & tog in hästarna och vi skulle egentligen fortsatt med höet men började regna så blev bara ett lass som kom in då :P Senare på kvällen följde jag med min kompis till hennes häst (Trolle) så tog vi en mysig tur på honom och en annan häst (chessire). 

Lite skillnad på trolle och sandy, han är 1.70 i manken och trippelt så bred som sandy men guud så härlig han är! :D 

     

Chessi t vänster o söta Pricken till höger :P  

Onsdags blev det först storstädning hemma och sen direkt till stallet vid 2 tiden och mocka och fixa sen fortsätta med höet. Jag sebban och mamma stod själva och lasta från två till ca 5-halv 6 (tror ja) så vi var lagom trötta när de andra kom och till råga på allt så blev jag trampad på dagen innan så jag höll på med en bruten lilltå :P mmm suuuperskönt!! ;) NOT! ;) Sen åkte vi till hagen o gav pollarna vatten o massa kärlek :D

 

Mellis =)      
Torsdags var vi bara ut och fyllde på vatten :)
         
Fredag kom Ture ut och slog på skon (Y) Sen följde jag med ut till Trolle igen och red :) Super mysigt och kul! :D
Haha typiskt sandy ;)                  
Så härligt att rida och se vattnet som ligger bredvid :)
Pricken :)  
Paj sitter aldrig fel på kvällskvisten ;)    
Lördag (igår) höll jag typ på att dö av glädjedöden! Hade ont i tån så ville inte gå från hagen till stallet, det är endå en bit att gå :P Så jag fick för mig att testa hoppa upp på sandy för att rida upp, och hon reagera ingenting på ryggen , inge öm eller tecken på smärta! Istället var det öronen framåt och jätte positiv!!! Aaahhh jag dog typ!!! Sååå underbart!! Tänk att det är över 1år och 3månader sen ja red henne :O Dessutom barbacka och i grimma , o jaa jag hade ingen hjälm men litar på sandy så.. :D :D :D :D :D Sen blev det en körtur ihop med mamma och Trollis :D
             
 
Idag var också en super härlig dag! Lånade Killen för en ridtur med Sandy & mamma och allt gick toppen!! Pigga o busiga hästar som fick springa av sig lite! :D Sååå underbara!! :D:D Blev en tur på 3 1/2 timme!!! :D :D såå trötta och behagliga hästar efteråt! :D
                   
 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nathalie moback - 17 september 2014 10:54

                      Finns alltid tid för att stanna och äta äpplen när man rider :)                                   traaav :)                         ...

Av nathalie moback - 11 september 2014 21:11

                                      

Av nathalie moback - 10 september 2014 11:19


                                                                                                                                            ...

Av nathalie moback - 30 augusti 2014 21:34

Var ett tag sen jag blogga men varit fullt upp med Sandy, skola + allt annat så har inte funnits tid eller ork haha :) Men allt går suuuperbra!! :D Har börjat ridit lektion med Sandy ca 1-2 dagar i veckan & det är riktigt kul :D märks att både jag oc...

Av nathalie moback - 11 augusti 2014 12:39

                                                                                                                                                                      ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards