Alla inlägg under augusti 2013

Av nathalie moback - 28 augusti 2013 23:09

Hej hopp =) Vet att jag är seeg på att blogga nuförtiden men är så mycket med skolan och stallet(o allt annat) så har inte så mycket tid eller ork över haha :P


Men här kmr lite bilder från förrgår (tror jag) ;) :

             

och så lite bilder från skolan som ja tog igår :)

                           

sen så klart lite bilder från idag =) Sen satte vi på sandy täcke en stund efter körturen, vi trodde hon skulle vara svettig vid bogen o selet för hon brukar alltid bli svettig där men idag var det inte minsta lilla svettfläck på henne, hon var lite varm men det var allt.Märks att det börjar bli kallt,för vi tog ju samma runda som alltid typ på 1mil ungefär :) Men satte på täcket endå ett litet tag,hon har så mycket ryggbesvär så lika bra att ta det säkra före det osäkra :)

     

"fläckarna" på bilden är flugspray :P Sååå tråkigt att de börjar bli mörkt på kvällarna :/      


Av nathalie moback - 25 augusti 2013 00:05

idag blev det en tur med Sandy o Trollis på 1,4mil :) Sandy var såååå duktig ,trollis också såklart =) Man märker allt att sandy fått mer muskler o kondition,första gången jag körde samma väg var hon genomsvettig och heelt död och flåsandes, o idag var det bara svett efter selet o lite vid bogen(som trollis) men inge flås eller trötthet,hon hade klarat några vändor till ;-) :-D yaay! :D duktig polle! <3

                     

Hon var mycket tröttare innan körturen än hon va efter ;) Min charmiga dam! :D                        

Mamma o trollan =) <3                    

Fååår :) o massa supersöta lamm! jag vill ha!                              

Sen satte jag på trollis "pyjamas" :) :D  

o såå rulla ;)    

Även fast hon knappt var svettig svampa jag av henne så hon ser väldigt "svettig" ut xd :P      

Eftersom sandy fick äta gräs var ja tvungen att kasta in massa till Killen ,han såg så avundsjuk ut ;) haha :D           



Igår var vi lediga från skolan så då hängde jag med Madde(en kompis) till hennes häst Trolle =) Sååå fin häst men såå jäkla STOR :o är runt 1.70cm och BRED så det skriker om det. Är ju en arbetshäst men har aldrig sett en så stor häst tror jag :O haha och stark ska vi inte prata om :o men lovade att testa rida han nästa gång så håll tummarna för att han sköter sig annars är ju jag dödsdömd ;) haha! :D

En shettis som också står i samma stall :D    

liiite bred ;) ;) :o          

Sen blev det såklart en körtur med hjärtat efteråt :)                                

Söööta trollis igår =)          


Sen lite olika bilder mest på katterna som är från lite blandade dagar xd :P :D

                                                 





=)

Av nathalie moback - 22 augusti 2013 23:38

lite bilder från idag :) för trött för att skriva men idag skötte sig flickan utmärkt och var så duktig! sen var mormor med för FÖRSTA gången när vi körde! :)

                                 

Det här är vad jag gör när vi egentligen har matteprov i skolan ;) hehe :      

Av nathalie moback - 21 augusti 2013 21:05

Hajhaj! :) Idag vart det stallet direkt efter skolan. Blev en tur på 1,5mil :) hjärtat kötte sig bra men hade lite bråttom på hemväg ;-) Sen mötte vi en gammal kompis till Sandy! Dali,en vit arab(har varit med på några bilder innan) superkul att se han igen, men vart förvånad att se han här i skogarna eftersom han stod i det förra stallet vi hade Sandy på :P 

Har haft bombhuvudvärk hela dagen, o då hjälper det inte att vara ute hela dagen i solen och köra "lära känna" lekar hahah!Kände sig som ett litet barn igen men jaja :D Men värken släppte lite när jag fick komma ut o krama världens finaste häst! :D Trodde hon skulle strunta i att komma till mig i hagen då hon gör det när man inte är ute på 2dagar typ(som ett straff ungefär,åker du inte ut till mig varje dag får du gå och hämta mig i hagen ,mupphäst :D ) men idag ropa jag bara sandy så spetsades öronen framåt och hon kom till öppningen direkt! Så lite hade hon allt saknat mig ;-) Eller morötterna hon vet att hon alltid får ;) haha


trollan :)

         

Mellis :)                      

Belle ville lämna henne i hagen =)    

De två "stora" ormarna på skolan:P    uuuusch om ja får säga de själv ;)  

o Doris såklart! :D :D  

 

Av nathalie moback - 20 augusti 2013 19:35

Igår och idag har Sandy fått vila , har varit fullt upp men hon tar nog ingen skada av 2dagars vila ;-) Hon om någon förtjänar det haha :) Men imorgon blir det körtur! :D

Idag var andra dagen i skolan, fick göra rent och fixa råttorna på morgonen. Jag hatar egentligen råttor och är livrädd för de men de här är faktiskt riktigt söta och snälla. Vågade till och med hålla i en ;) Fast det värsta med de är ju svansen så den höll jag borta ;) Sen gjorde ja rent till vattensköldpaddorna, det är två stycken och de var såå söta =) En var stoor och den andra var jätte liten :P Sen fick de gå runt i "köket" o promenera runt, men den lilla var så snabb så den stack hela tiden ut så fick jaga runt den hela tiden och bära in den igen :) Sen var det masssssa andra djur, men värst av allt var när de tog fram ormungarna. Då dog jag! De var söta i början,låg stilla i händerna(INTE MINA) men sen smet typ en av de och börja slingra sig på bordet, då var sötheten slut och paniken ett faktum! HAHA ;-)

 

                                           SANDY! :D :D :D <3 <3 <3 <3   


Av nathalie moback - 18 augusti 2013 19:42

Helluu =) Okej nu har jag varit jättedålig på att blogga MEN har faktiskt en anledning. Först la min dator av,eller den funkar och så men så fort jag går in på bloggen låser sig hela datorn xD Sebbans dator pajja dagen efter, dog bara och har inte startat sen dess hahah! Så nu sitter jag vid en sån här liiiten dator vi har som egentligen bara används när nån av de små vill kolla film :P Men den funkar iaf,även fast den är lite seg :D

Ohh gud ,imorgon börjar skolan och jag är absolut INTE en morgon människa men bara att bita ihop så blir det väl en vana sen ;) Men skönt att börja 10 iaf imorgon =)


Idag körde ja ihop med Erica eller ja mamma typ xd hahah nee men mamma provkörde Trollis för hon ska förmodligen börja köra henne lite :D Men Sandy var INTE på humör idag, bråkade och la in galopp och oren trav hela tiden och huvudet gick upp,ner och åt alla håll och kanter! Men hon är väl tillåten att ha sina dagar hon också antar jag ;) Men i hagen kunde hon stå och mysa och sköta sig som en pärla ;) :D

                 

Två bilder från förrgår, då vart det verkligen ett pass för hennes hjärna ;) Traktor som ska tränga sig förbi och startar/gasar iväg precis vid rumpan och en begravning där ca 60personer kom gåendes från en stig och kom från absolut ingenstans även jag,mamma o fille vart rädda, tänk er ca60 människor som kmr från ingenstans i svarta kläder och sen ska man gå förbi. Men hon gick bara och skötte sig såå bra!!! Då var hon RIKTIGT DUKTIG!sen var det massa andra grejer som hon borde ha reagerat på men hon gick bara! Min lilla prinsessa! :D <3      

Av nathalie moback - 15 augusti 2013 22:18

idag blev det vilodag för hjärtat! :D Så passar på att lägga upp några bilder som vart tagna i början av året :P

Sen hittade jag lite kort på Express som ja inte sett på läänge så lägger upp vissa här. Express var en häst jag red på förut. Älskade han och är verkligen en otrolig häst och den härligaste att rida!! Vi gjorde mkt kul ihop och så lärde jag mig hoppa på han! Saknar honom till tusen men såklart så finns det ingen bättre än min pärla!!!! :D:D:D<3


hahah snacka om vinterpäls ;) :*

     

+ en bild då jag bara hade haft henne i 5 dagar!     Express <3<3  

   

Barbacka tur<3 

 

fille och expressen =) <3              

Jag och finaste killen!<3  minen jag har ;) men jaja :D ÄLSKAR BILDEN ENDÅ! <3                             PUSSSSSS POJKEN! :D:D:D <3<3<3 

 

Av nathalie moback - 15 augusti 2013 02:56

Heej :D okej nu har ja inte bloggat på en vecka ungefär så tyckte det var dags att kanske skriva lite ;) Tänk på att alla bilder inte kommer ligga i ordning :P

En rolig sak ja ville dela var att jag efter mycket problem kom in på skolan! (har gått om ett år(IV) så börjar gymnasiet nu :P) Efter att skolan hållt på och strula(förra skolan, som OCKSÅ ERKÄNNER ATT DET VAR DE SOM GJORDE FEL,MEN INTE BRYR SIG) så kom jag äntligen in på djurvårdslinjen! Så på måndag börjar jag mina tre år till djurvårdare för att sedan gå vidare till veterinär. Wooopwoop! :D


Jag kan också skriva att jag har sett så mycket äckliga djur(ormar,sspindlar,grodor,gräshoppor m.m) att jag knappt är rädd för de längre ;) Vet inte om det är en bra eller dålig sak ;) :D


i torsdags var vi och gjorde naglar/ögonbryn till en möhippa :) det var erikas kompis som skulle gifta sig,världens härligaste tjej =) Så då fick Sandy vila :)

                       

i fredags blev det först en tur  till stallet tidigt på kvällen för en körtur+plus att vi tog hand om stallet hela helgen så då tog vi ju in Trollan o Mellis :D och sen senare åkte vi ut för att sätta dit två naglar på erika som hon hade tappat,hon jobbar ju med kossor och sånt(hahahah kmr inte på vad de heter men kl är 3på natten så orkar inte tänka ;) haaha)så då är de inte så konstigt om de lossnar :P Tror vi åkte från stallet kvart över 12 :) Men supermysigt att få stå och mysa med sin polle i kolsvart mörker kl 12! :D:D (är med lite andra bilder)

                                                      
          

uuusscch det här äckliga djuret låg i höet när jag skulle ge "kvällsmat". tror ni jag sket på mig?? satte ner handen rätt på den och har aldrig blivit så rädd i hela mitt liv! Jag lovar hade den inte varit död hade jag fått sån panik att jag hade dött själv!  GUD VAD JAG HATAR DE!  

sen var det två såna här spindlar som satt precis på handtaget och efter jag varit TVUNDEN att ta i det var ena borta! Hmm jaa den satt säkert på mig! Tack!                                

gääääsp hälsar mitt lilla charmtroll ;)                       


Lördags var det först upp kl halv 7 typ och sen till stallet och släppa ut pollarna och fodra sen mocka och fixa lite annat. Sen kom Erika ut och hämtade Trollis eftersom hon skulle köra brudparet. SUPER FINA OCH DUKTIGA BÅDA TVÅ!! :D:D sen var jessica och killens nya medryttare ute :D Sen på kvällen efter vi tagit in Mellis och Trollis blev det lite longering och löshoppning :D gud vad sandy gillar det! :D woohoo :)

                                                                                                                                                                   

ÄLSKAR den här bilden  <3                            

nova kom o hälsa godnatt =)     

I söndags var det som lördag, upp vid halv 7-7 sen stallet ,ta ut,fodra mocka m.m sen passade vi på att köra sandy innan vi luncha =)

         den här trevliga kompisen fick ja när ja mocka,satte handen precis bredvid men kan lova att så fort ja såg spindeln var handen långt inne i min ficka ;) äckligaste spindeln,tom mamma vart rädd och hon gillar typ spindlar :P     


             Måndag och tisdag fick hon vila =)


Idag vart det en körtur och de gick toppen bra! min duktiga lilla flicka! :D <3 Men tror ALDRIG hon har varit så skitig som idag :o haha trodde nästan jag hade fått en grå häst ;)  

         





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards