Alla inlägg under april 2013

Av nathalie moback - 30 april 2013 23:55

Heej heej :) Idag körde jag ihop med Erica o Trollis :D Gick toppen bra och Sandy har verkligen blivit myyycket bättre i körningen :) Inte alls lika mkt "kast" eller springa lika snett med huvudet! Det känns skönt att se att det har blivit bättre och förmodligen har att göra med att hon tycker det är jobbigt och är ovan :) sen om hon alltid kommer kasta lite kan jag leva med men det har blivit framsteg redan så det borde nog gå att få ordning på ;) hehe :)

Ska börja träna henne mer på att kunna stå stilla med vagnen ( inne är inget problem,då står hon stilla men det går inte alls när man är ute) och sen få henne att ha en mer lugn skritt men det ska nog gå bra! :D Kul med lite att jobba med :P Men hon har blivit så duktig och konditionen har redan blivit bättre och mamma tycker att man börjar se lite muskler komma fram nu(även om inte jag ser det ;) haha) Sen blir hon inte lika rädd för allt längre ,såg minst  7 saker som hon skulle blivit livrädd för och hoppat i luften när hon såg det (både i körning+ridning) men idag hoppade hon inte till en enda gång! min duktiga flicka! :D Sen fick man ju bästa vädret också! :o haha på vägen till stallet haglade det och vi trodde att det skulle bli sämsta vädret men icke sa nicke! Fick masssssa solsken istället och inget regn, riktigt härligt! :D Tror att sandy känner sig väldigt trygg också med trollis framför, då är det ju bara att hänga på med henne och då behöver man ju inte bli rädd ;) hehe :P sen är det mycket bättre när vi kör med Erica, det tycker både jag och sandy för då blir det en roligare,längre och helt enkelt bättre tur Haha :D

Mamma tog "lite" kort och såklart lägger jag upp några av de! :D

   Haha hon ser inte lite trött ut ;) :D                                                               Heheh just det.. köpte jätte coola cola flaskor på willys idag :D Hittade en med mitt namn och sen stod det några andra namn och sen massa annat, asgulligt ju! :D haha och det som aldrig brukar finnas ngt med mitt namn och definitivt aldrig med h, snacka om att jag blev glad hahah :D :D   Hahahah mamma såg limousinen åka förbi och utbrast typ

-kolla det är justin bieber!

hahahahahaha dog lite av skratt hahahah! xd ;) ;) :D

Åhh kolla katten som bor vid mormor ! :DDD Han heter Simba och är döv.. så jäääkla söt och mysig!!! :D:D:D:D Inte för att jag slutade ropa på honom när jag fick reda på att han var döv ;) stod endå och ropa: ksss ksss  kom simba ksskss kom då! hahaha :D men han lyssna inte på mig, konstigt va? ;)      

Av nathalie moback - 28 april 2013 01:10

Idag blev det en härlig kvällspromenad till klätterbacken med hjärtat och Trollis :)Blev många stopp längs vägen då det börjat växa gräs och hästarna kasta i sig det direkt! :D Man såg verkligen hur de njöt av gräset! :D

Super skön kvälls promenix med härlig sol och två mys hästar! :D :D <3

På hemväg bytte vi häst så jag tog Trollis och mamma tog hjärtat, och när vi var vid backen så såg Trollis en liten rävunge som sprang ovanför henne (hon stod och åt gräs och längre upp på backen sprang den) och jag har aldrig sett en häst hoppa till på ett sötare sätt förut :o haha! Alla fyra ben var i luften men endå var det ett pytteskutt och man,svans och hovskägget bara flög hahaha hon var asgullig!!! :D:D  Sandy hade för fullt upp med att äta gräs att hon inte märkte nånting ;). Sen var det något djur som sprang fram och tillbaka på åkern också ,vi kom inte överens om vad det var för något men en unge var det :) Jag och mamma tror att det var en till räv men sebban tror det var en grävling xd fast de har väl inte svansar? haha :P

Men söthästarna skötte sig iaf toppen och verkade trivas bra ihop(Trollis höll hela tiden koll på sandy och ville inte komma ifrån henne :D ) Så sööta!! :D <3

                                      Neeej hon gör inte vad som helst för att få lite gräs ;) Går inte ens ner i ett dike;) nej absolut inte! :D                                         

Fiiiiiiina hästarna! :D :D <3

Av nathalie moback - 27 april 2013 01:54

Idag så blev det en travtur på ca 40 min eller ja hon skrittade ju i början och på slutet :P Skötte sig toppen och gick jättefint och hade en mjuk och härlig trav och skritt idag och kastade iinte alls lika mkt med huvudet och sprang knappt snett(med huvudet) :D (Y) As härligt väder idag också! :o så mysigt att åka ut till stallet och sen fixa deras mat,hö och strö m.m när det är sånt väder!! :D Sen köra när solen skiner tackar man ju inte nej till ;) Idag hängde sebban med på körturen medan mamma och charlie väntade i stallet :P

 Jätte grattis till superduktiga Erica och Trollis som kom 2:a idag!!! :D


Nej nu orkar jag inte skriva mer, klockan är faktiskt 2 och har haft fullt upp hela dagen så är ganska lagom trött nu ;) Men såklart så blir det bilder :D

                                    Hahahahahahaha fin bild ;) Hjärtat ser ut som en arg...ehh ja jag vet inte vad(kossa kanske) men hon skakade sig faktiskt och förökte inte döda ngn! ;) :D       

Av nathalie moback - 27 april 2013 00:41

Igår så longerade jag hjärtat och efter snart ett års slit att få henne att galoppera så gick det! Äntligen fick jag henne att galoppera!! Ni ska bara veta hur jäkla glad jag blev, och inte nog  med det så var det i högervarvet! :D Hon har alltid mest problem i högervarv :P Hon har som max tagit 1-2galoppsteg(men inte med riktig galopp) när det har blivit för jobbigt. Jag hoppade typ av glädje kan jag lova och man såg på Sandy att hon tyckte det var kul fast man märkte att hon verkligen inte har "galoppmuskler" men det kmr vi jobba på :D Men lite mupp är hon för hon galopperade bara när jag sprang med men inte om jag stod stilla xd  Men så himla glad, jag hade som ett litet mål att få sandy att galoppera ett varv i vänstervarv innan 25maj (då jag haft henne 1år) men nu galoppera hon 2 varv och i högervarv och i fiiin galopp! :D :D sååå duktig flicka jag har! :D :D Jaa asså hon galopperade ju mer än 2 varv men ja mena att hon höll galoppen helt i 2 varv ;) :P

Efteråt blev det lite stretching och MASSA pusssssar kan jag lova , jaa och morötter såklart^^


Lite hagbus innan longeringen ( Sandy & Mellis =D )

   


                                           

Efter longeringen fick hon gå/springa lite löst! :D

         

     

VÄRLDENS BÄSTA,FINASTE, VACKRASTE & GRYMMASTE HÄST SOM GALOPPERAR!!!!!! :D :D :D :D :D

Av nathalie moback - 24 april 2013 22:26

Haj haj! :D Idag så åkte sebban med när jag körde :) Blev en skrittrunda på 1timme och 10min :) Sandy var ovanligt lugn i skritten idag och försökte inte ens att trava på hemväg som hon alltid brukar vilja, sen försöker jag få henne att vara lugn och inte så stressad när jag kör och jag märker redan en stor skillnad på henne men som alla hästar så kmr hon ju ha sina dagar ;) Men idag var det inte alls lika många kast med huvudet och gick rakt med huvudet hela tiden(men har sett att hon bara har huvudet snett när hon springer)

Mötte ovanligt många bilar idag också:o haha måste ha varit minst 15 bilar och två av de stod på platserna jag skulle vända så fick göra mina egna små vändplatser men det gick kanon och hon lyssna jättebra! Lite kul endå att alla som jag träffa idag(hundägare m.m) sa att jag hade en fin häst eller åhh vad söt hon är! Det var tom en gång i vintras som en stannade och tog kort på henne när jag red förbi xd haha :P Fast jag visste ju redan att jag har världens finaste häst ;) haha :D

Men iaf dagen blev riktigt lyckad och sandy var toppen duktig! Testade köra lite på raksträckan mellan åkrarna också och sandy gick bara på med öronen framåt även fast det fanns lite läskiga saker och det var första gången hon gick där! Duktig flicka!! :D

Lägger upp några kort såklart + bjuder på en VÄLDIGT snygg bild på mig och sebban hahahah!!! Not... Jag ser ut att vara påverkad av ngt och sebban ser väldigt obekväm ut hahah ;) men till vårt försvar så regna och blåste det + att jag nyss hade haft ett skrattanfall så jag hade börjat gråta! ;) :D

         

Hahahahahahah skrattar fortfarande åt bilden! :D



Av nathalie moback - 23 april 2013 21:27

Idag tog vi en sköön promenad med hjärtat och Mellis till klätterbacken :) Sen körde jag markarbete hela vägen,då både hon och jag har tappat det lite under vintern men det är bara börja nu igen =) Men tror nog att backen tog mer kål på mig och mamma än på hästarna ;) Blåste mycket idag fast det är ganska bra då jag har en häst som tycker det är läskigt om det blåser för mycket vid rumpan så det måste hon lära sig att stå ut med och jag tyckte det var härligt med lite kall vind annars hade jag nog dött av uttorkning haha :) Men blev en mysig dag i stallet och sandy skötte sig utmärkt! :)

Just det, det var en helikopter som åkte omkring nära stallet och flög så lågt att man kunde tro att den skulle landa, den var typ bara några meter från hagen :P  

Sandy tyckte att den var spännande =)                         

Hjärtat börjar få tillbaka sin fiiiina sommarfärg nu! =) :D <3 

Av nathalie moback - 22 april 2013 23:27

Hejhej :) Idag åkte vi ut till stallet i två omgångar, först mitt på dagen (för sebban städade och då orkade vi inte vara hemma hahaha xd ) så då var vi ute och hjälpte till att fixa i stallet och lite vid hagarna :) Sen fick sandy en ordentlig genomborstning och som tur var satte jag på henne täcke innan regnet kom så hon var torr när jag skulle köra sen :) Måste bara säga att täckena från biltema verkligen är asbra!! Sandy blir inte det minsta blöt av det och då har det endå regnet flera timmar! Bra det! :D

Sen åkte vi ut vid halv 6 och fixade pållarnas mat innan vi tog in de :) efter de ätit så blev det en körtur med Erica och Trollis! :D Första gången jag körde ihop med ngn annan och det var ASKUL och gick toppen bra! :D (även fast hon är som hon är på hemväg xd) sen lärde jag mig en ny väg idag som var jättebra!! :D Den kmr jag definitivt köra fler gånger! =) Blev en travtur med lugn trav (vilket alltid är lite jobbigare ;) )  på ca 8,5 km så hon var ju lite trött efteråt ;) haha! =D men det är bra , hon måste ju få bättre kondition och mer muskler så då är det bara att jobba! :)


Bilder från när vi var ute på dagen

                         

Roland körde ut husvagnen genom hagen så vi höll i killen och globen så länge, tur att alla hästar är så vana med traktorn haha :) :D   

Efteråt fick Sandy ett litet fnatt samtidigt som Mellis och sprang några varv i hagen, muppen :D                                         


sen lite bilder från kvällen såklart :D:D

      hahahhaha här började jag och mamma att asgarva xd, vi gick här och så helt plötsligt tvärnita sandy( hon vart inte rädd eller ngt) och sen gick hon bara vidare, och då kollade jag och mamma runt och så såg vi stopp-skylten och började skratta! Askul vaa? haha aaa ;) :D:D:D Jag har en laglydig häst iaf! ;)                                              


Av nathalie moback - 21 april 2013 21:21

Lägger upp lite bilder från igår när jag var hundvakt åt Hardy hela dagen och vi var iväg på första fisketuren,eller ja jag var ute och gick med Hardy i några timmar medan de andra fiskade och vi hann till och med gå vilse i skogen, men det gör inget när man har en hund som hittar tillbaka tillslut xd Hade löplina med till Hardy så han hade ju några meter att springa på medan vi drog oss fram, kan ju lova att jag har aldrig blivit så mycket dragen i håret som jag vart av alla grenar igår :O Vissa ställen var verkligen inte gjorda för att gå igenom ;) hahha :D

Sen blev jag inte lite livrädd när ja står på en stor sten och ropar till mamma och frågar om det finns ormar ute nu och hon svarar att då är de förmodligen på stenar!!! :O :O ASSÅ JAG ÄR LIVRÄDD FÖR ORMAR!! JAG LOVAR ATT DET FINNS INGEN SOM ÄR LIKA RÄDD FÖR DE SOM JAG! finns inte ord till att förklara hur mycket jag hatar de!!!  Men om ni visste allt jag har varit med om runt ormart så hade ni förstått mig :P Hahaha kan knappt gå på toan utan att vara livrädd för att det ska komma en orm från toan och äta upp mig :O det var min smarta bror som visa massa saker om folk som haft ormar i toan på morgonen när de vaknat :O Tack nu har ja knappt gått på toan på några år!!!! När jag ska sova så måste tårna vara under täcket hela tiden så ingen orm kmr och biter!! Hahahah jag har massa såna tankar om ormar!NI ska bara veta vad som händer när jag ser en orm... Sist så gick jag ,sebban och fille på en stig och jag höll i en hink och då såg vi en orm ( som var lika stor som en mask typ) och jag kasta hinken flera meter upp i luften ,började hysterigråta och sprang runt i en ring i några minuter innan jag gråtandes sprang hem :( hahahah :P och nej jag har inte gått på den stigen sen jag såg ormen! :D

Jaja men här kmr bilderna ;) :D                   Just det vi hittade ett jätteäckligt rådjursben som hardy försökte få tag på ett antal ggr ;)    


Ovido - Quiz & Flashcards