Alla inlägg under maj 2013

Av nathalie moback - 30 maj 2013 21:43

Imorse gick Globen och Nova ut på sommarbete de också :D :D Nöjda hästar när de fick kasta i sig massa gräs! :D

                                 

Sen blev det en sväng ut på kvällen för att kolla pollarna :)

Killen & Sandy(hon stod bara och skrek på nova & globen, ville in i  deras hage ;) hehe)

Nova & Globish :)      

Av nathalie moback - 29 maj 2013 22:27

Idag gick Sandy & Killen ut på bete :D Kan ju lova att det var två nöjda hästar! Killen ville springa runt o busa lite i nya hagen men sandy sprang ut i hagen ,kastade ner huvudet och började beta! hade inte förväntat mig något annat av mitt lilla matvrak ;) Men de gick toppen! :D


Igår blev det en körtur på en mil med Jessica och Killen som red bakom :) Sandy var lite segare och blev trött fort igår fast som sagt så togs mer än hälften av hennes mat bort direkt och då blir de lite tröttare och speciellt om det är matvrak som sandy ;) Men var en super härlig tur och imponerad  av jessica som orkade trava i en mil ungefär! Jag hade ju dött efter halvvägs! Både killen och sandy var superduktiga! :D


Just det... måste bara skriva ngt sjukt!

Belle(min syster) ringde idag när de var ute med deras hund och frågade om bella( min katt, som jag skrivit om innan) var ute eller inne o då svara ja att hon var ute ,aa o då sa hon ja tror att hon inne hos ngn! haha först tänkte jag bara vaa? :o Haha nee de måste vara en annan katt(men hon har ett ganska speciellt utseende) o de var säkra på att de var hon så då gick jag ut och mötte de och jag tyckte det var för skämmit för att gå och plinga på och fråga om de hade min katt, jag kan ju erkänna att ja inte riktigt trodde på de, så jag väntade utanför med Boss(hunden). Men sen efter en stund så hörde jag att de ropa på mig och sen när jag kollar så kommer belle gåendes med min bebis i famnen! :o Jag kan lova att mitt hjärta typ dog, det är alltså någon som tagit/TVINGAT in henne och matat henne och gjort det flera ggr förut! :O o deras förklaring var att hon såg så mager ut och var hemlös :o OCH så trodde de att hon var en kattunge ;o Kan ju lova att hon inte är en kattunge och inte ser ut som en, är liksom 4 år och haft två kullar! Inte är hon mager, magen hänger tillochmed lite efter kullarna! Visst vet jag att hon är väldigt omtyckt av folk här, brukar hänga med barnen till och från bussen och gärna stannar folk som går för att gosa! Men hemlösa katter brukar väl vara skygga och springa undan inte gå fram? Sen berätta belle och kjelle att så fort de öppna ytterdörren hade hon kutat ut och sen fick jag t.o.m bära henne hem(Man får ALDRIG bära henne ute annars) och så ville hon bara mysa hela tiden typ som ett tack för att ni räddade mig!

Men det är klart hon går dit när de matar henne,hon är en katt för tusan! Det var så det började med att de mata henne,men vilken katt går inte till ett ställe där hon får mat? Sen har hon gått med halsband oxå ,har slutat med det då hon alltid drar loss det ute men det är bara att börja med det igen och tar de in henne igen när hon har halsband så kan jag lova att ja polisanmäler de :D jaja nu har jag skrivit av mig lite :D


 lite bilder från igår :)

                     


 
 

& såklart lite bilder från idag :D

                   

Världens fiinaste! <3 <3    

Av nathalie moback - 26 maj 2013 00:43

Lägger upp lite bilder från veckan :)


från onsdags:

                           


Torsdags blev det intervall träning med Erica & Globen :)

                   

Fredags blev det först på förmiddagen ut till stallet och mocka hagen o sen lite bus med Erica & hennes söte son Linus :) Sen luncha vi pållarna innan det blev att göra sig klar för en myskväll på travskolan för fille & charlie och så klart hängde jag med ;) Först blev det en körtur på de söööta små pållarna, såå jäkla kul(första gången jag åkte med på en liten) och ja åkte med fille som körde hela vägen och var så duktig!(kan ju erkänna att jag alltid varit lite rädd för de små ponnysarna,haha vet inte varför men de här var de snällaste jag träffat så det var inga problem!) Mamma och Charlie körde bakom oss och kan ju lova att mamma satt med ett smajl på läpparna hela vägen! ;) Sen blev det grillning efteråt och filmmys! :D Asrolig kväll och något som verkligen är värt att göra om! :D <3


Trollsan =)

Novis:)   Mellispellis :)   Globish :)   Killzor :)   tandy pandy <3                                                                            


 

<3

Av nathalie moback - 26 maj 2013 00:31

Lite bilder från kvällen =) Blev först en behövlig avborstning på både sandy o trollis sedan en promenad med masssssa gott ;)


                                           

måste bara visa casanovas fina stil :D    


Av nathalie moback - 25 maj 2013 12:05

Idag har världens underbaraste varit min i ett år! :D Kan ju lova att det har varit det bästa året någonsin! Vi har kommit så långt och utvecklats så mycket tillsammans. Det finns absolut ingen finare,snällare,duktigare eller bättre häst än min Sandy! Så otroligt framåt & glad häst som alltid vill vara med och mysa! Så jäkla glad att trots alla motgångar som varit i vägen med skador eller andra människor som bara vill förstöra så har vi fortfarande varandra, jag&min häst <3

Skulle inte byta henne mot något i världen!

Första hästen som jag nånsin litat fullt på och att känna att hon litar på mig till 100% också är en så jäkla härlig känsla!

Kommer ihåg första gången jag red henne, hon gick med huvudet långt upp i luften och var så stressad att hon nästan skaka när hon gick, och i körningen var hon lika dan, fick ha huva och käke ibörjan och nu går hon utan det.

Nu går hon med huvudet långt ner i så lugn och fin skritt.

   


Hon är verkligen en drömhäst och passar mig så jääkla bra att det är sjukt! & hon har hjälpt mig så mkt bara genom att finnas, med självförtroendet och att VÅGA göra saker! Är så tacksam för det här året och alla år som kmr! :D :D

Man kan verkligen inte önska sig en bättre vän än min fyrbenta prinsessa! <3


Tänk att vid den här tiden för ett år sen satt jag,mamma, Belle & Kjelle i bilen på väg till plutten!

Tack så jättemkt för att ni följde med!

Sen vill jag även passa på att tacka världens bästa mamma som ställt upp så mycket för mig och hjälpt mig men också som har stått ut med mig och mitt tjat om sandy! ÄLSKAR DIG! <3


Ikväll blir det ut och fira vårat år tsm med en tårta till sandy! +såklart massa mys & pussar!

Sandy och trollis får dela på tårtan för det är inte bara jag&sandy som har någåt att fira, Världens sötaste Trollis fyller faktiskt 11år idag! SÅ då är det ju klart att hon ska firas ordentligt hon med!!! :D :D :D <3


Lägger upp lite bilder från vårat år tsm! :D <3 och de ligger inte iordning o nån bild kan komma 2ggr ;) men har man en så fin häst som jag så gör det inget  :D


                          Första bilden som togs på mitt hjärta! :D

                        

                                                           

Älskar dig Bright Sand! Idag,imorgon, föralltid <3 <3 <3



Av nathalie moback - 21 maj 2013 16:13

Hann aldrig med att lägga upp bilder igår för när vi kom hem från travskolan så hade vi banan/vattenkrig i typ 2 timmar och sen blev jag för trött ;-)

Men Felicia hade jättekul och hon var jätteduktig! Charlie ångrade sig o ville inte köra ( tror inte han våga för att det var så mkt folk :P ) men vi satt och kollade på istället :D De var alla så duktiga och pållarna var såååå söta! Sen träffade jag min favorit ponny från när jag vare liten: Ballis! :D:D det var hon och den andra shettisen Bellis(Bellis är Ballis mamma) som fick mig att älska hästar och jag var galet kär i de! :D :D :D Sååå kul att träffa henne igen :D

Men det var superskoj nere på sundbyholm och troligen kommer felicia börja där :D


Felicia & en annan flicka fick köra en häst som hette Cenit :)

   

Stallkatten :D Sööööt :D  tror det var simon han hette :)                    

BALLIS :D :D :D <3 <3     gjorde en liten krans till charlie :)                   fick kort på en räv som sprang omkring vid banan      


 

Av nathalie moback - 19 maj 2013 23:30

Idag blev det en tur på 6,5km med blandad skritt och trav :) Sandy skötte sig jättebra och brydde sig inte ens när två fyrhjulingar körde förbi,både jag och mamma var beredd på att hon skulle bli rädd för de låter ju inte liite, men hon kollade bara lite mot de när de körde förbi sen var det inge mer med det :) Blev inte så lång tur idag för hon måste vänja sig mer med att få så lite mat och värmen som har kommit, som sagt man märker att hon blivit lite segare men det försvinner snart :) de är väl alltid lite tröttare i början när värmen kmr :P

Sen blev hon avmaskad efter turen så nu är det äntligen gjort :)

Imorgon blir det vilodag för tandy då jag har fullt upp hela dagen och sen på kvällen blir det travskolan för fille & charlie och så klart hänger jag med dit! Askul ju :D Blir säkert lite kort imorgon från travskolan och såklart läggs några upp här då :)

Tror inte sandy klagar på att få ha en extra vilodag , blir ju ganska hårdtränad nu jämfört med hur hon gått(blivit riden) de senaste åren, så hon njuter nog lite istället ;) Även fast hon älskar när man kmr ut och kör/rider! :D 

          Här ser man lite hur hennes bog ser ut , det "hänger" lite på högra sidan och sen ser man där hon "skala" bort  pälsen en bit :P     Mamma gillar att ändra effekterna när hon tar kort ;)           

Av nathalie moback - 18 maj 2013 23:38

Heej :) har inte skrivit på några dagar nu men i fredags fick hjärtat ha vilodag och torsdags blev det ett låångpass med Erica :) Då vart det en tur på 1,2mil och lite off road körning ;) Det var en väg som sandy aldrig hade varit på förut med massa nya saker som traktorer,hästar,massa får,sööta shettisar,vattenspridare och massssa mer men hjärtat var så duktig och brydde sig inte om något av det! Var verkligen en superbra väg och som sagt lite off road ibland i skogen o så ;) Sen blev Trollis rädd vid ett ställe och tvärnita och sandy som inte var så beredd på det och inte verkade ha en stannaknapp på sig(fast jag drog i tömmarna) sprang rätt in i Erica. Som tur var klarade sig alla bra, Sandy "skala" bort lite av pälsen på bogen och fick en liten smäll på muskeln så hon har en svullnad där nu men det är inget hon påverkas av :) Erica och Trollis klarade sig också bra men vagnen blev lite sne på stänkskyddet fast det fixades när vi kom tillbaka till stallet.

Sandy var lagom trött när vi kom tillbaka, hon är inte riktigt van med så långa turen(ÄN) men det kommer, och behövs ;) =) Sen har vi gått ner massa i foder till henne så då blir de väl segare/tröttare i början, så att hon orkade 1,2mil(plus mig och mamma i vagnen) utan större problem var otroligt för att vara sandy så konditionen är ju verkligen på G! :D   STOLT! ;) :D Haha :P


Idag blev det först en vända på åkern och sen hundklubben(som rundan kallas) och hjärtat var super duktig FAST lyktstolparna vid vägen var jääätte läskiga idag,inte traktorn eller bilarna vi mötte, nee lyktstolparna som alltid har varit där kunde ju ha ätit upp henne idag ;) Men när vi var förbi de så gick resten av turen galant! :D Märker också att hon känner av att hennes mat nästan är helt borttagen för hon vart trött MYCKET fortare idag och blev några kast med huvudet,tillochmed en bild på när hon visar hur fint huvet kan vara när man blir trött ;) Men eftersom jag vet andledningen till vrf hon gör det och att det typ är max 5 kast per tur så gör det inget! :D


Såklart blev det MASSA bilder och videos från i torsdags så lägger upp de nu =D

                                               

Sen tog vi åkern hem medan Erica fortsatte en bit då hon har en pigg tävlingshäst som ALDRIG blir trött och jag har en tjock liten sandy som är världens bästa men som inte orkar hålla deras tempo(än) ;)                              

videoklippen ligger nog inte iordning! :P haha =)


 
 
 
 
 
 
 

Tror det är den här videon som man får se en pytteliiiten bit av när sandy sprang in i erica
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Sen såklart lite foton från idag =)

 

Mötte på Globen och hans nya medryttare Isabelle =)

Den farliga lyktstolpen ;)           

Ett skelett som ligger precis bredvid vägen :P Charlie tycker det är aaas coolt ;) 

Hahaha häär kmr den super fina bilden när tandy verkligen visar hur höögt hon kan kasta sitt huve ;)           
 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards