Alla inlägg under juni 2013

Av nathalie moback - 30 juni 2013 03:18

Heej :) Idag blev det lite longering och sandy var lite stel i bakbene ,träningsvärk efter turen i förrgår :P men var duktig endå ;-) Sen hängde vi med Erica till Närsjö och åkte lite häst o vagn ;-) Hon skulle testa o se om Trollis skulle orka flera personer, så klart man hängde med, askul! :D Första gången jag åkte i sån vagn, tror de heter typ gigg(?) haha :P. Trollis var jätte duktig och det gick toppen bra! =) Sen var det kul att se hur det såg ut där nu :P Var flera år sen jag red där, var medryttare till några hästar i ett stall bredvid Närsjö så red på de vägarna förut :) hehe :P

             

Fick en ny kompis :-D ;-)    


 
 
 

        
 

Igår fick hjärtat vila men tänkte endå dela med mig av lite bilder från igår :P

                             

Omega :) <3        

I förrgår blev det en körtur med Erica :D Blev en tur på 1,7mil, vilket är det längsta för sandy hittils eftersom hon inte riktigt har konditionen eller musklerna än men hon var riktigt duktig! :D Sist orkade hon bara 1,2mil och sen var hon heelt död men nu höll hon ut hela vägen(tänk på att det bara är trav hela vägen)(fast hon försökte ju lägga in galopp de sista km,haha eller hon galoppera med bakbenen och trava med fram xd min knäppa häst ;) ) Men hon hade endå mkt kvar att ge för jag vet att när hon blir riktigt trött så går hon med huvudet nere,går saakta, och lyssnar på minsta lilla för då vet hon att det blir lättare,så var hon inte i förrgår ;-) men hon var trött, det var hon ;-) Men det har blivit mkt framsteg, både jag och mamma trodde att hon inte skulle orka men joodå! :D så det visar iaf att all arbete hon gör visar resultat! Duuktiig tjej! :D:D Det blir man glad av att se! :)

Eftersom det regna innan turen och man inte kunde stå i stallet så fick man göra det bästa av situationen, så vi ställde oss i hölogen(?ingen aning om det är så det kallas xd hehe )

                                     


 



Av nathalie moback - 26 juni 2013 21:22

Idag har hjärtat vilodag så istället för att blogga om henne tänkte jag lägga upp några videoklipp som jag hittade när jag rensade den andra datorn igår =) Videoklippen är från innan jag skaffade sandy. felicia red lektion på sessan och jag red oftast på Bullen och ibland red mamma på Gosa. Tre underbara hästar! :D Det är pappas frus hästar, fast sessan är Empas :D Det är också ett klipp när jag o empa är ute med fonzzo och adidas :)Förut var jag ofta ute hos pappa och umgicks hela tiden med Empa och vi kunde komma på världens ideer, såå jäkla kul ;-) Vissa dagar skulle vi klättra över berg och andra dagen skulle vi bygga hinder eller hoppa över diken ;-) hahahah tror ingen kan ha lika kul som vi ;-)


 

Hahahahha!
 
 
 
 
   Fonzzo :D <3

 

Adidas :)    

Sessan :D    

Gosa :D <3   

Bullen :D   Såklart så lägger jag endå upp en bild på hjärtat, det här är taget för ca 1år sen, första gången hon släpptes ihop med Dali och Peacen(det var ett annat stall hon stod i då :P) De gillade verkligen varandra! :D  
 

Av nathalie moback - 24 juni 2013 21:36

Idag blev det en tur till korset och tillbaka :) Regnade som en galning och vi blev dyngsura(o smart som man är hade jag bara en tunn tröja på) men sandy tyckte det var skönt, alla insekter försvann :) Stackarn min är uppäten :(

Men  skötte sig myyycket bättre och lyssnade på mig. Men en fegis var hon även idag ;-) Blev inga kort :o ;-) eller joo tog faktiskt två när jag lämna henne i hagen men istället för kort från dagens tur lägger jag upp en video från igår :)

   


 


Av nathalie moback - 24 juni 2013 01:10

Idag blev det hundklubben rundan, var lääänge sedan vi tog den vägen och var mycket nya saker där som man kunde bli rädd för ;-) plus att hon brunstar! Verkligen en bångstyrig häst idag och jag hade inge större tålamod idag så fick ett antal utbrott på henne haha! Vet inte vrf men jag har börjat kalla henne för gris när hon inte sköter sig så när hon "bråkar" så skriker jag typ, ge dig din jäkla gris nu går du framåt! Hahah men eftersom hon är lika tjock som en gris så gör det inget! Plus så är grisar sööta, vissa iaf ;-) Men hon var endå duktig och skötte sig hyfsat annars ;-)

Brunsten ska vi inte prata om, hon brukar vara "helt normal" när hon brunstar men nu så STINKER hon och står och skvätter som en galning ( som tur bara i hagen ,än så länge) men endå ofräscht ,hon o killen kan ju vänta tills jag har släppt henne, vill liksom inte hålla i henne när de står och äcklar sig! Varje gång jag tar in henne har det blivit så :o

Men hon är endå världens bästa häst ;-) Men kan ju lova att hon behöver en dusch ;-)


ps. tyckte inte brunstande gris passade som rubrik så skrev fall down, vilket är en låt jag har blivit beroende av( Will.i.am ft Miley Cyrus-fall down), så ni inte tror att någon ramlat haha ;-)

                   


Av nathalie moback - 21 juni 2013 21:22

Idag kom Ture ut & skodde hjärtat :D Ganska välbehövligt, 2 skor var halva och ena bak drog mamma bort igår ;) Sen så stod mamma,ture och roland och praata som vanligt ;-) haha sen blev det såklart en körtur, blev trav till korset och tilbaka idag och var ju riktigt varmt på dagen så hon vart ju ganska trött, fast imorgon blir det vilodag för jag har fullt upp så då är det bara bra om hon blir lite "slutkörd" hehe :p Sen när hon sprang så hoppade en hund ut från ingenstans ,nån meter framför hjärtat , kan ju lova att det vart en riiiktig tvärnit!Flög typ fram i vagnen haha! tror det var en boxer, sååå söt! De stod bara och kollade på varandra,sen kom det två till hundar,en till boxer och sen en schäfer, haha efter de kom det en kille springandes arg och skrek på hundarna och höll en öl i handen, jag tyckte det var fett synd om de, klart de blir nyfikna om en häst kmr springandes och som tur var så gjorde de inget o stod bara och kollade :) Sen kom en tjej efteråt och hon var myycket trevligare :P tror hon skämdes lite över att han skrek ;) Såklart mötte vi de på hemvägen också fast då brydde sig varken hundarna eller pandy :D

När vi var tillbaka i stallet så skjutsade mamma Roland och Ingrid och då passade jag på att göra rent vattnet och mysa lite med Sandy,Killen Och Trollis ;-) fast jag höll på att dö när jag skulle ta ut sandy, man måste ju gå genom trollis hage för att släppa in sandy i deras o då brukar trollis gå efter och sen ställa sig vid öppningen och idag när jag skulle stänga mellan de så gick det knappt att stänga så då stod jag och kämpa med det och sen hör jag bara hur Killen börjar typ gnägga och sen hör jag hur det låter som någon kissar och kollar bak jaa ooch då ser jag en killen som försöker bestiga sandy och sandy OCH trollis står och skvätter som dårar och där står jag i mitten och försöker stänga grinden samtidigt som jag håller i sandy. Inte trevliga hästar alltså!!!

Sen gav vi de lite tidig kvällsmat innan vi åkte :)

                             

Igår var Biggan och hälsade på och följde med ut till stallet och tog en körtur på tandy! Första gången hon åkte i vagn :p Askul! :D Såklart så körde hon lite ;-) Så nu får hon hänga med fler gånger! :D

Efter vi kört Sandy så longerade jag Killen :) Han har bara blivit longerad en gång förut så han kan inte riktigt det än men han var så duktig! I början vägrade han gå runt och ville knappt lyfta frambenen men till slut gick han så fint och lyssnade toppen! Askul! :D Lite annorlunda att longera honom jämfört med Sandy, henne är det bara att hålla i linan så sköter hon resten själv :p Men snart är han lika duktig han! :-D:-D

                    Såå fint kort på världens finaste! <3          


 
 
  Duktiga hästar vi har, jag & Jessica! :D  

Av nathalie moback - 18 juni 2013 23:57

 Idag blev världens underbaraste 13 år!

såklart så firades det med massa mys & en tårta till mitt allt! <3

Grattis till Kjelle som blev 37 år idag :D

                                                                                    Hahaha fille var i trollis hage och sen utan att tänka på att hon var där så skulle hon till mamma och började springa o trollis hängde med direkt ;-) haha såg askul ut att först se fille springa och sen kmr trollis glatt springandes bakom, sen när fille stanna så stannade trollis oxå och kolla runt lite innan hon sprang tillbaka till andra sidan av hagen för att stå vid sandy xd haha fille blev ju inte lite överraskad av att se trollis komma bakom ;-) sen har hon ju finaste minen på bilden :D                                           sen var vi i andra hagen för att spreja lite myggmedel på mellis :)        Nova & Globen ville bara mysa när jag försökte få kort på Mellis så de vart ju som de vart ;)      

Av nathalie moback - 16 juni 2013 23:51

Idag blev det en skrittur på ca 1,4mil :) välbehövlig och verkade uppskattas av sandy :P tror vi var ute i 2 timmar xd suuperhärligt och sköönt väder! :D  Fast nu när man gick ist för att trava så kunde hon ju kolla runt mer och hitta farliga saker ;) de läskigaste hon vet är större stenar o ormbunkar xd men tur att det i stort sett är det enda hon är rädd för :) 

             

Av nathalie moback - 14 juni 2013 23:44

igår blev det en körtur på en mil ungefär och sandy skötte sig bra och höll en jämn och fin trav :) & idag blev det en tur på 6 km :) hon var lite tröttare idag, säkert lite träningsvärk så då blev det en lite kortare runda och sen stretching efteråt :) tänkte på det att när jag börja köra henne så ville hon knappt vända, var  halvvägs till stegring några gånger och var stel som en pinne, men nu när hon ska vända så brukar jag bara ge henne långa tömmar och så vänder hon helt själv :) Duktig flicka ja har ;) :)

Igår:

    Koompisarna :D   Nova springer med :D                                    

Idag:

       

Vet inte om det är så jättestor skillnad men har börjat tagit kort på sandy varje månad för att se om det blir någon förändring(muskler,mage m.m) eftersom jag ser henne i stort sett varje dag så blir jag lite blind xd men lite skillnad ärt det väl, är ju bara en månad mellan men vad tycker ni? :P :D

  Hahahah sen måste jag bara lägga upp några bilder på mina bröder som jag tog när vi spela fotboll, lovar att jag inte ändrat bilderna, de ser verkligen ut så! ;-) :-D            

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards