Alla inlägg under mars 2014

<3

Av nathalie moback - 23 mars 2014 16:14

Hejhej :) Blev vanliga körturen idag :) Vi fortsatte vid stället där vi brukar vända först men när vi kommit ca 1km in så låg det en stor gran rätt över vägen :P Så då var det bara att vända ;) såklart var det i en uppförsbacke också så tur att man har en häst som vänder överallt ,hur liten plats det än är att vända på så brukar hon klara det (Y)

        

Igår så skulle vi egentligen ta en kort skogspromenad på ca 20min men slutade med att vi var ute i 2 timmar nästan :P Så mysigt och Sandy älskar att vara ute och traska :D Super bra träning också! :D

           

Iförrgår var vi ute efter 6 i stallet och mötte på både älg och vildsvin :P först älg som vart lika rädd som sandy när vi kom efter svängen så den stack rakt in i skogen haha sen såg mamma (och sandy) vildsvin längre fram som var vid sidan av vägen och grymta :P Tur att man har en häst som kan springa fort i nödfall haha ;) :)



Av nathalie moback - 20 mars 2014 21:05

Eftersom jag knappt bloggar längre så tänkte jag passa på nu när jag endå har tid :) Idag longera jag hjärtat och det gick suuuper bra :) Körde massa olika tempon och lydnadsövningar och hon lyssna galant :) Sen fick jag in galopp på båda varven, ena varvet vart hyfsat lugn och fin galopp som hon höll kvar enda tills jag tog ner henne till skritt!! Första gången! :D Sen tog jag bort linan och gjorde lite andra övningar såsom att hon ska gå/springa efter mig överallt och det gick lika bra, hon släppte inte fokuset på vad jag gjorde och stördes inte av något utan gjorde allt rätt :) Sen avslutade vi med att gå en liten skogspromenad och då gick hon nöjd och belåten bakom mig med huvudet hängandes :)

     

Av nathalie moback - 15 mars 2014 19:29

Idag har det varit en super härlig dag :) Började med en tur till Sandy sen hem och grilla ,efter det en härlig skogstur med Hardy i 2 timmar :) Nu är det snart dags för lite gotte framför gladiatorerna, först en kort runda med Hardy :)

Sandy har blivit jättefin i kroppen och det börjar se lite ljusare ut :D Fortfarande några turer kvar till Kokko men det gör mig ingeting(bara bra att gå igenom en häst regelbundet ju)! :D Hon har byggt mer muskler och förlorat lite från magen ;) :D Så nog blir det ridning för min del i sommar ;) Även om det kanske inte blir super mycket ;) hihi


lite fån dagen :)

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards